Masowe polowania na wieloryby rozpoczęły się setki lat wcześniej, niż sądzimy?

14 czerwca 2018, 16:30

Masowe polowania na wieloryby, które mogły zagrozić istnieniu wielu gatunków, mogły rozpocząć się o wiele wieków wcześniej, niż się obecnie uważa. Tak przynajmniej twierdzą archeolodzy z Uppsali i Yorku, którzy na łamach European Journal of Archeology zaprezentowali wyniki swoich najnowszych badań.



Krewetka z odnóżami jak stopy Bilbo Bagginsa

8 czerwca 2018, 10:22

Pracując nad dyplomem, Werner de Gier, student biologii z Uniwersytetu w Lejdzie, opisał 2 gatunki drobnych symbiotycznych krewetek. Charakterystyczną cechą jednego z nich są mocno "owłosione" odnóża, stąd pomysł na łacińską nazwę nawiązującą do Bilbo Bagginsa - Odontonia bagginsi.


mks_vir powrócił ! – nowa wersja legendarnego polskiego antywirusa

28 maja 2018, 12:37

Program antywirusowy mks_vir to bez jedna z niekwestionowanych ikon polskiej informatyki. Stworzony pod koniec lat 80 ubiegłego wieku przez Pana Marka Sella program, rozwijany później przez firmę MKS, przez lata przecierał szlaki w trudnej i niezwykle wymagającej sztuce cyberbezpieczeństwa. Mimo burzliwej historii i w konsekwencji kilkuletniej nieobecności na rynku marka mks_vir jest znana praktycznie każdemu, kto choć trochę interesuje się bezpieczeństwem komputerowym


Rosną dochody z Windows, Azure i Office

30 kwietnia 2018, 09:01

Microsoft, mimo że jego pozycja na rynku IT nie wydaje się równie silna co jeszcze dekadę temu, wciąż osiąga świetne wyniki finansowe. Najwyraźniej koncern dobrze odnajduje się w szybko zmieniającej się rzeczywistości świata IT.


Microsoft przejmie Electronics Arts?

31 stycznia 2018, 05:52

Analitycy nie wykluczają, że już wkrótce Microsoft ogłosi zamiar przejęcia Electronic Arts, jednego z największych światowych producentów gier wideo


Maszyny zyskują ludzkie cechy. I są w tym lepsze od ludzi

22 stycznia 2018, 10:50

Komputery lepiej od ludzi grają w szachy, pokonują nas w coraz większej liczbie dziedzin. Rodzi się więc pytanie, czy można nauczyć je też współpracy i kompromisu, a nie tylko rywalizacji czy świetnego samodzielnego wykonywania różnych zadań.


Sztuczna inteligencja będzie manipulowała grami, byśmy zapłacili więcej?

17 stycznia 2018, 08:57

Redaktorzy serwisu TechPowerUp informują, że twórcy gier mają zamiar zaprząc sztuczną inteligencję do wyciśnięcia z graczy jak największej ilości pieniędzy. SI będzie tak manipulowała przebiegiem online'owej rozgrywki, by gracz jak najczęściej dokonywał mikrozakupów.


Globalfoundries widzi szansę w rynku motoryzacyjnym

28 grudnia 2017, 14:54

Globalfoundries zdecydowanie wchodzi na błyskawicznie rozwijający się rynek układów scalonych dla przemysłu motoryzacyjnego, którego wartość w 2023 roku ma osiągnąć 54 miliardy dolarów. Jest on napędzany szybkim rozwojem samochodów elektrycznych, pojazdów autonomicznych i dronów


Uzależnienie od smartfonów prowadzi do nierównowagi chemicznej w mózgu

30 listopada 2017, 13:07

W mózgach młodych ludzi uzależnionych od smartfonów czy Internetu występuje nierównowaga chemiczna (neuroprzekaźnikowa), które prowadzi do depresji i lęku.


Microsoft kończy produkcję Kinecta

26 października 2017, 13:17

Microsoft wstrzymuje produkcję urządzenia Kinect i skupia się na rozwoju HoloLens. Twórca Kinecta Alex Kipman i menedżer odpowiedzialny za Xboksa Matthew Lapsen poinformowali, że produkcja Kinecta ma się ku końcowi. Microsoft zapewni wsparcie użytkownikom Kinecta dla Xboksa, ale nie będzie produkował już tego urządzenia. Kupić je można będzie jedynie z drugiej ręki lub tam, gdzie sklepy mają je jeszcze na stanie.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy